Verolomakkeiden palauttaminen sähköisesti vuoden 2017 alusta

Verohallinto siirtyy tuloveroilmoitusten jättämisessä sähköiseen ilmoittamiseen. Sähköinen ilmoittaminen nopeuttaa ilmoitusten käsittelyä ja vähentää virheiden määrää tietojen siirrossa verohallinnon järjestelmään. Paperilomakkeilla voi ilmoittaa verovuoden 2017 tiedot vain perustellusta syystä.

Verolomakkeet voi jättää joko tunnistautumalla verkkopankkitunnuksilla tai Katso- tunnisteen avulla tai valtuuttamalla tilitoimisto sähköisen valtakirjan avulla antamaan veroilmoitukset sähköisesti. Yhtymien ja kuolinpesien osalta tunnisteen tekemiseen on erityismenettely, ohjeistusta ja lisätietoja meiltä tai verohallinnosta.

Kirjanpito-ohjelmassamme on valmius sähköisten ilmoitusten jättämiseen myös maa- ja metsätalousyrittäjien osalta. Jos haluatte tehdä valtuutuksen Katso- tunnisteen avulla, se onnistuu osoitteessa https://yritys.tunnistus.fi. Jos tarvitsette apua valtuutuksen myöntämisessä, neuvomme mielellämme ja tässä tapauksessa pyydämmekin ottamaan seuraavan kerran tilitoimistossa asioidessanne verkkopankkitunnukset mukaan.